Pielgrzymka parafian z Krobi i Szelejewa do Włoch

09.09 – 16.09.2022 r.

Pielgrzymkę samolotową do Włoch rozpoczęliśmy 09 września b. r. od pobytu w Neapolu. Pierwsze kroki skierowaliśmy do kościoła św. Józefa, w którym znajdują się szczątki Sługi Bożego ks. Dolingo Rutolo. Jego nazwiskiem podpisana jest prorocza wiadomość z dnia 2 lipca 1965 r. , w której zapowiada, że „Polska uwolni świat od najstraszliwszej tyranii komunistycznej. Pojawi się nowy Jan, który w heroicznym marszu rozerwie kajdany i pokona granice narzucone przez komunistyczną tyranię”. Istnienie proroczej notatki potwierdził po latach słowacki biskup Pavel Hnilica, dobry znajomy Karola Wojtyły. Ks. Dolingo znany jest również w Polsce jako ten, któremu Jezus zostawił potężną modlitwę „Jezu, Ty się tym zajmij”.

W tym samym dniu zwiedziliśmy także Pompeje – miasto zasypane popiołami Wezuwiusza w dniu 24.08.79 r. n.e., po czym udaliśmy się do znajdującego się, także w Pompejach, Sanktuarium Matki Bożej Różańcowej. Jest ono dziełem błogosławionego Bartłomieja Longo.

W drugim dniu pobytu na włoskiej ziemi udaliśmy się do Pietralciny, miejsca narodzin

i dzieciństwa Ojca Pio, gdzie mieliśmy okazję zwiedzić domostwo rodziny Forgione. W kościele św. Anny, w którym został ochrzczony nasz Patron, uczestniczyliśmy we Mszy św.

Następnie udaliśmy się do najważniejszego celu naszego pielgrzymowania, czyli San Giovanni Rotondo, gdzie mieliśmy możliwość modlitwy przy grobie św. Ojca Pio. Niezwykłym przeżyciem była Msza św. odprawiona w antycznym kościółku przez naszego opiekuna ks. dr Adama Pieckenhagena.

Kontynuując pielgrzymkę, dotarliśmy do znajdującego się w środkowej części doliny Apulli, unikalnego w skali świata i niespotykanego nigdzie indziej miasteczka z domkami trulli. W nim nawet kościół ma niezwykły, baśniowy wygląd, przypominający domek krasnoludków.

Następnie zatrzymaliśmy się w Materze – mieście wykutym w skale, które w roku 2019 było Europejską Stolicą Kultury. Ze względu na unikatowy charakter zabudowy, w mieście tym kręconych było wiele scen ze znanych filmów, m.in. Mel Gibson wykorzystał panoramę jednej z dzielnic- Sassi, która przypomina Jerozolimę, do nakręcenia scen do filmu „Pasja” Miasto to uważane jest za jedno z najstarszych na świecie.

„Zanim pójdziesz do mnie tutaj … udaj się do Monte Sant’Angelo i wezwij pomoc i ochronę Archanioła Michele” – pisał Ojciec Pio, dlatego , w kolejny dniu naszej pielgrzymki,

wjechaliśmy na górę Gargano, gdzie znajduje się jedno z najsłynniejszych w Kościele katolickim sanktuariów ku czci świętego Michała Archanioła . Na szczycie góry, na wysokości 856 m n.p.m., wznosi się bazylika, określana mianem Niebiańskiej Bazyliki, gdyż jako jedyna świątynia na ziemi nie została poświęcona przez człowieka.

W drodze do Rzymu nawiedziliśmy Cudowne Oblicze Jezusa Chrystusa w Menopello oraz

Sanktuarium Matki Bożej Łaskawej w Mentorelli, w którym często modlił się nasz papież św. Jan Paweł II.

Ostatnie dni spędziliśmy na zwiedzanie Rzymu, gdzie nawiedziliśmy największy kościół na świecie , jakim jest Bazylika św. Piotra. W niej, oprócz grobu pierwszego papieża, znajduje się grób św. Jana Pawła II. Zobaczyliśmy też Koloseum, Forum Romanum, Wzgórze Kapitolińskie

i Plac Wenecki. Na końcu nawiedziliśmy miejsca związane ze św. Pawłem. Zwiedziliśmy kościół upamiętniający miejsce ścięcia św. Pawła i położoną 2 km dalej Bazylikę św. Pawła za Murami.

Podczas pielgrzymki był czas na zwiedzanie i modlitwę, ale także i czas na kąpiel w ciepłych wodach Adriatyku oraz wspólne „pogodne wieczorki”, gdzie żartom i śmiechom nie było końca.

Dziękujemy Bogu, Ojcu Pio i ks. Dolingo za dar wspólnego pielgrzymowania, który był czasem wspólnej radości, modlitwy i dzielenia się życiem.